יאיר לפיד: "החרדים רוצים זכויות בלי לשלם חובות, רמת האלימות בתקשורת החרדית – נוראית"

אסתי פלד 20 Comment on יאיר לפיד: "החרדים רוצים זכויות בלי לשלם חובות, רמת האלימות בתקשורת החרדית – נוראית"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר האוצר לשעבר ח"כ יאיר לפיד שוחח הערב עם אבי מימרן במהדורה המרכזית של קול חי על ההסכם הקואליציוני המתגבש ואמר כי "אם אנחנו רוצים לקחת את מדינת ישראל למקום שכל שנתיים יש מלחמה ומי שמנצח משנה את כל החוקים זה בסדר. אבל זה לא נכון ולא חכם. היו כאן תהליכים בריאים כמו יציאה לעבודה וכמו שיויון בנטל. לצערי הח"כים החרדיים רק רוצים שיהיה להם כותרת באתרי האינטרנט החרדיים שהם נצחו זה לא חכמה".

לשאלת המראיין על כך שהתהליכים עליהם דיבר לא הוכיחו את עצמם אמר לפיד כי "בגיוס ידענו שיהיה תהליך קשה וכואב. בסוגיית העבודה הסטטיסטיקה של למ"ס מספרת על עליה דרמטית.

"מה שנכשלתי היה בתהליך, הכל נהפך לפי האם אני שונא חרדים או לא" אמר לפיד שהצהיר "אני לא שונא אף אחד פשוט אנשים צריכים לעבוד לפרנסתם.

"האשימו אותי בהתנשאות ואין לי מזה כלום. אין לי יומרה להגיד לאחרים איך לחיות. אבל למדינה מותר שיהיה כמה עקרונות: אחד מהם שכל אחד יפרנס את ילדיו. עוד משהו זה שלא יהיה מצב שאחד ישלח את ילדיו לצבא והשני לא".

אבי מימרן האשים את לפיד ואמר לו "באת ללא הכרות עמוקה בנושאים האלו ונגעת בכל הנקודות שקשורות לחרדים בלי מחשבה או יותר גרוע עם כוונה להדיר חרדים כמו מע"מ 0".

לפיד השיב בארוכה. לדבריו, "אנחנו עבדנו על עקרון המטוטלת, אטיאס העביר עקרון של וותק בנישואין, זה עקרון שעבד לכיוון החרדים ואנחנו היינו צריכים לשנות את זה. היה מצב שהטריד את הציבור הישראלי של אי צדק שבו אנשים הרגישו שאנשים תוקעים אצבע לעין למגזר.

פעם שאלתי מעל בימת הכנסת את הח"כים החרדיים: אם מישהו אומר לכם פעם אחר פעם שהוא לא שונא אתכם למה אתם מתעקשים לומר שהוא שונא אתכם".

עוד אמר לפיד כי "הציבור החרדי לא מקבל יחס מתאים מהנבחרים שלו, 30 שנה הם בקואליציה והמצב גרוע".

רפואת שיניים זה לחרדים? קצבאות ילדים זה חרדים?
אני לא אמרתי שהקיצוץ בקצבאות זה נגד חרדים, אני אמרתי שזה כלי לא חכם לעזור לילדים, אני קיבלתי קצבאות ילדים ולא הייתי צריך. לקחתנו את הכסף הזה והבאנו את זה ישירות לילדים במפעלי הזנה בתי ספר וכדו' זה דרך הרבה יותר טובה לנצל כסף ולעזור לילדים.

למה שמת ווטו על חרדים בממשלה

לא היה דרך אחרת להתחיל לשנות את המדינה. אותו דבר לגבי התנגדותי לכהונת דרעי כשר. האם אתה ואני רואה לחיות בחברה שהמוסר והיעדים שלה לא יותר מוסריים?

והאם אני ואתה רוצים לחיות במדינה ששר האוצר שלהם היה מגיש טלויזיה 30 שנה?

אנחנו רוצים לחיות בחברה מוסרית וזה לא רק הדין הפלילי. אני מאמין בתנ"ך, אני מאמין באלוקים – רק לא מקבל הוראות איך להאמין בו. גם שבת היא בחוק הישראלי יום מנוחה.

עד 1984 לא היה עולה בדעתו של אף אחד במדינה לאכול חמץ בפסח בפומבי ואז ח"כ שאקי ועוד העבירו את חוק החמץ. זה לקח בדיוק שנה והחמץ נראה בכל מקום בארץ. מצד שני ביום כיפורים חילוני לעולם ולא יזיז אוטו ולא ידליק מוסיקה כי אין חוק.

אתה אומר לי שאלו שחוקקו את החוקים הללו לא הכירו את הציבור החילוני ולכן גרמו את הפעולה ההפוכה. זה מה שגרמת אתה לציבור החרדי

תהליכים חברתיים זה דבר שלוקח זמן וגם גורם לכאב. אבל למדינה יש זכות לשים את הנקודה. יש חוק שירות בטחון חובה לכולם חוץ משתי מפלגות שהחליטו לא להתגייס. השירות בצה"ל טומן בחובו גם אפשרות לחזור בשק של גופות, זה הבן שלי מול הבן שלך.

בחור שמוכן להקריב את חיו וללמוד לתורה מבוקר עד ערב הם חיל החינוך של העם. העם היחיד ששרד 2000 שנה זה אנחנו ושרדנו לא בגלל צבא אלא בגלל הרוח. הרומאים והיונים נעלמו

כשאתה מסתכל על רשימת הדרישות הלגמרי מטורפת שהגישה יהדות התורה אתה רואה אנשים שאומרים שאומרים הנה הזכויות שלנו, ואני שואל איפה החובות? אתם תקבעו? זכויות וחובות באות יחד. האם אנחנו מסכים עם העיקרון שהורה אמור לקחת אחריות על פרנוס ילדיו? כן.

מוסכם שכל אזרח משלם מיסים ובוחר לחיות בצורה מסוימת אמור לקבל אותה הטבה שכל מגזר אחר

אתה תיקח כסף מהמדינה לחנוך הילדים והיא לא תוכל להגיד לך מה לחנך? אנגלית מתמטיקה לא יזיקו לילדים. זה חלק מריבונות של מדינה

לקראת סיום נשאל לפיד מה הוא חושב על ההסתה נגד החרדים.

"אני מבין תקשורת ועבדתי בתקשורת. אני כל פעם נדהם מחדש שאנשים שקוראים לעצמם יראי שמיים מרשים לעצמם לדבר בשפה בוטה כזו.

רמת האלימות וההסתה בציבור החרדי הייתה בלתי נתפסת. הציבור החרדי ניזון מהתקשורת שלה היה אסור לומר מילה טובה עלי. אני תמיד פיניתי מזמני לטובת כל חרדי שביקש זאת. גם פוליטיקאים חילוניים יודעים להיפגע".

כמשפט לסיום אמר לפיד: "הריני מקבל על עצמי מצוות עשה של ואהבת לרעך כמוך".

 האזינו לראיון המלא



20 תגובות

מיין תגובות
  1. 19

    יאיר היהיר מדבר בתקשורת חרדית?
    רק חבל שהציבור החרדי צריך לשמוע ברדיו שלו שהוא חי על חשבון מישהו אחר ולא מעניין אותו מהחיילים

  2. 17

    מוזר שאתר חרדי נותן תוכן חילוני
    כל הדיבורים של לפיד שנכתבו פה הם דברי בלע וכפירה.
    תתביישו

  3. 16

    אני מת על האנשים שלא יודעים להפסיד כמו גברים.

  4. 15

    פשוט הסתה הוא חוזר אל השקרים עוד פעם ועוד פעם ועכשיו זה כבר נהיה פשוט שחרדי זה רק זכויות ואין פוצה פה אינטלגנטי אחד שיגיד די

  5. 14

    באנ'ה תכלס לא ידעתי אבי מימרן מדבר תותח!!!!!!!

  6. 10

    סוף סןף יש אחד שעונה לו. ועוד כמו שצריך.

  7. 9

    אבי תזמין אותו לאולפן לשיחה שלמה ותלמד אותו מה זה הציבור החרדי!! ולא בחצי שעה!

  8. 6

    יהיר, אם אתה קורא את כיכר השבת, כנראה אתה קורא גם את התגובות, אז ובכן: אף אחד כבר לא סופר אותך, גם לא בציבור הכללי.

    אם ש"ס הכניסה מילה ללקסיקון הישראלי: 'שקופים', אז בסיעתא דשמיא הצליחה יהדות התורה ל ה ו צ י א מילה מהלקסיקון הישראלי: 'יאיר לפיד'.

    לך תנסה להתאגרף אולי שם תקבל פחות מכות… (ראה ערך יוטיוב עם מאות אלפי צפיות.)

  9. 5

    קצת מתיש הראיון הזה…..חבל הטענות חוזרות על עצמן…
    אבל אבי נתת ל ו בשינים…כל הכבוד.

  10. 4

    יהיר, אף אחד כבר לא סופר אותך, גם לא בציבור הכללי.

    אם ש"ס הכניסה מילה ללקסיקון הישראלי: 'שקופים', אז בסיעתא דשמיא הצליחה יהדות התורה ל ה ו צ י א מילה מהלקסיקון הישראלי: 'יאיר לפיד'.

    לך תנסה להתאגרף אולי שם תקבל פחות מכות… (ראה ערך יוטיוב עם מאות אלפי צפיות.)

  11. 3

    יאיר לפיד שווה להמן הרשע, רק שאת המן תלו על העץ ולפיד תלוי על העץ כבר כמה שנים ומסרב לרדת ממנו.

  12. 2

    חבל מאד שאתם נותנים לו במה ומשמיעים את דבריו זה גורם אולי לחלק מהאנשים להאמין לו ולשכוח מה עברנו במשך שנתיים ימים בכל הדברים הנקודתיים נגד לומדי התורה
    חבל מאד!!!! לא רוצים להתקרר!! לא לטשטש את הגבולות בינינו כי כאן מתחילה הסכנה !!!

  13. 1

    אבי אתה תותח מבחינתי אתה הדובר המושלם של הציבור החרדי נתת פייט רציני ופרקת אותו לגמרי!